Özet: Bu araştırma, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öğretim araç-gereçleri kullanım düzeylerini öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespit etmeyi amaçlamıştır. Araştırmanın evrenini Malatya il merkezinde 2009-2010 eğitim - öğretim yılı bahar döneminde Resmî ve Özel İlköğretim Okulların da görev yapan 139 Sosyal Bilgiler Öğretmenini kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 124’ü Resmî ve 10’nu Özel İlköğretim okullarında görev yapan 134 Sosyal Bilgiler Öğretmeni kapsamaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ve güvenirliğinin kontrol edildiği anket formu uygulanarak toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Bu program aracılığı ile veriler yüzde (%), frekans (f), aritmetik ortalama ( ), standart sapma, t-testi ve ANOVA’dan faydanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda öğretmenlerin araç-gereç kullanım düzeyleri arasında cinsiyete açısıdnan anlamlı farklılık görülmemiştir. Buna karşın öğretmenleri araç-gereç kullanım düzeyleri arasında yaş, öğrenim durumu ve okul türüne açısından anlamlı fark olduğu gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Öğretim Teknolojisi, Öğretim Araç-Gereçleri.
Abstract: This research intends to identify the levels of instructional materials by social sciences teachers based on teachers’ opinions. The population of the research comprises 139 Social Studies teachers from public and private schools in Malatya city center in spring term of 2009-2010. The sample of the research is composed of 134 social studies teachers of whom 124 work in public schools and 10 work in state private schools. The data of the research was collected by administering a questionnaire form developed and controlled for reliability by the researcher. In the analysis of the data SPSS 17.0 was used. Using this program, the data were analyzed in terms of percentage (%), frequency (f), mean ( ), standard deviation, t-test and ANOVA. As a result of the analysis of the data obtained, no significant difference was found between their use of instructional materials according as their gender. However, a significant difference was found between their use of instructional materials according as their ages, level of education, professional seniority, and the schools they work in.
Key Words: Social Sciences Teaching, Education Technology, Educational Instruments.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012Volume: 36 Issue: 1 |
.