Bu çalışmanın amacı öğrencilerin yoksulluğa ilişkin nedensel atıfların yoksullara yardım politikalarına ilişkin tutumlar üzerindeki etkisi ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde Sivas Cumhuriyet Üniversitesinde öğrenim gören 50.267 öğrenci oluşturmaktadır. %95 güven düzeyi ve %5 hata payı alınarak örneklem büyüklüğü 382 olarak hesaplanmasına rağmen araştırmanın örneklemi 600 kişi olarak alınmıştır. Örnekleme girecek öğrenciler basit rasgele örneklem metoduyla seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, Solak (2008) tarafından geliştirilen “Yoksulluğa İlişkin Nedensel Atıflar” ve “Yoksullara Yardım Politikaları” ölçekleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda çalışmaya katılan öğrencilerin % 57,7’si kadın, % 42,3 erkektir. Katılımcıların yaklaşık olarak % 80’i geçimini 1.000 lira ve altı gelir ile sağlamaktadır. Güvenirlik düzeyleri incelendiğinde, araştırmada kullanılan Yoksullara Yardım Politikaları ölçeğinin güvenirlik düzeylerinin orta, Yoksulluğa İlişkin Nedenler ölçeğinin güvenilirliğinin yüksek seviyede olduğu belirlenmiştir. Kadınların (X ̅=3,73) yapısal atıf algıları erkeklere (X ̅=3,61) göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Yoksulluğa ilişkin nedenler ile yoksullara yardım politikaları arasındaki ilişki düzeyinin belirlenmesi için pearson korelasyon kat sayısına bakılmış ve yapılan korelasyon analizi sonucuna göre, öğrencilerin genel yoksulluğa ilişkin nedenler ile genel yoksullara yardım politikaları düzeyleri arasında pozitif yönlü düşük bir ilişki olduğu belirlenmiştir (r=0.296, p=0,000 p<0.01). Çalışma kapsamında Öğrencilerin yoksulluğa ilişkin nedenlerin düzeyleri incelendiğinde, bireyci atıflar (X ̅=3,06), yapısal atıflar (X ̅=3,68), kaderci/ailesel atıflar (X ̅=3,07), genel yoksulluğa ilişkin nedenlerin (X ̅=3,41) yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 44 Issue: 2 |
.