Bu makalenin amacı, özellikle ortaöğret
im düzeyinde okutulan bazı ders kitaplarında İslam tarihiyle alakalı sorunlu görülen anlatımlara dikkat çekmektir. Eğitimin en önemli aşamalarından biri olan ortaöğretimde verilen ve yanlış anlaşılmalara sebebiyet verecek anlatımların gelecek nesiller üzerinde oluşturacağı olumsuz etkiler yadsınamaz. Bu sebeple toplumda ayrışmayı çağrıştıracak anlatımlardan şiddetle kaçınılması gerektiği ortadır. Sözü edilen anlatımlara konu olan mevzu, İslam tarihinin ilk dönemlerinde sahabe arasında yaşanan olumsuz birtakım siyasi hadiselerdir. Bu hadiselerin bazı ders kitaplarında sorunlu bir şekilde ifade edildiği düşünülmektedir. Sorunlu anlatımın en dikkat çekeni Kerbelâ olayı ve sonuçlarıdır. Özellikle bu olay her ne kadar Müslümanlar arasındaki çatlakları derinleştirmişse de bu derinlik, Şii-Sünni şeklindeki ayırımı ortaya çıkarmamıştır. “Şii” ve “Sünni” kelimelerinin sözlük ve kavramsal anlamlarıyla birlikte, ortaya çıkış tarihleri ele alınıp değerlendirildiğinde böyle bir sonuca ulaşılabilmektedir. Çalışmada klasik kaynaklarla birlikte modern kaynaklara da başvurulmuştur. Objektif bir araştırma olabilmesi için de kendilerini birbirlerinden farklı olarak tanımlayan yazarların görüşlerine başvurulmuş ve iki görüşün sentezi yapılmaya gayret edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 45 Issue: 1 |
.