Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Popüler Türk Sineması'nda Ürün Yerleştirme: Tütün ve Tütün Mamulleri Kullanımı

Yıl 2016, Cilt: 40 Sayı: 2, 79 - 103, 15.12.2016

Öz

Bu çalışma son dönem Türk Sineması’nda
ürün yerleştirme bağlamında tütün ve tütün mamullerinin nasıl kullanıldığını
tartışan bir araştırmadır. Çalışmada ürün yerleştirmeye dair kavramlar ile ürün
yerleştirmenin dünyadaki gelişimi, Türk Sineması’nda ürün yerleştirmenin
tarihsel gelişimi ve elde edilen bu bilgiler göz önünde bulundurularak
2011-2015 yılları arasında Türk Sineması’nda ürün yerleştirme olarak tütün ve
tütün mamullerinin nasıl kullanıldığına bakılmıştır. Filmler incelenirken
içerik analizi yöntemi belirlenmiştir.

Kaynakça

  • AL-KADI, T. (2013). “Product Placement: A Booming Industry in Search of Appropriate Regulation”, Journal of Marketing Research & Case Studies, Volume: 2013, 1-13. ALEMDAR, K. ERDOĞAN, İ. (1994). Popüler Kültür ve İletişim, 1. basım, Ankara: Ümit Yayınevi. ATEŞALP TÜZÜN, S.TAŞDEMİR, B. (2014). “Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik İle İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği”, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, Sayı: 21, 51-78. AVŞAR, Z. ELDEN, M. ÇAYDERE, O. BAKIR, U. (2011). Reklam ve Hukuksal Düzenlemeleri, 3. basım, İstanbul: Geçit Yayınevi. AYDOĞAN, F. (2004). Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar, 1. basım, İstanbul: Mediacat Yayınevi. BABACAN, M. (2012). Nedir Bu Reklam?, 2. basım, İstanbul: Beta Yayınevi. DAĞTAŞ, B. DAĞTAŞ, E. ( 2009) “Tüketim Kültürü, Yaşam Tarzları, Boş Zamanlar ve Medya Üzerine Bir Literatür Taraması”, Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları, (Der.) Banu Dağtaş, Erdal Dağtaş, 1. Basım, Ankara: Ütopya Yayınevi, s.27-75. DEREN, S. (2008). “Popüler Kültür ve Siyaset”, Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji, Levent Yaylagül, Nilüfer Korkmaz (Der.), 1. basım, Ankara: Dipnot yayınevi. FEATHERSTONE, M. (1996). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, 1. basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınevi. FISK, J. (2012). Popüler Kültürü Anlamak, Çev. Süleyman İrvan, 1. basım, İstanbul: Parşomen Yayınevi. GÖNENÇ, Ö. (2002). “Kitle Kültürü ve Kitle İletişimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, sayı: 13, s.129-138. GÜNGÖR, N. (2011). İletişim: Kuramlar, Yaklaşımlar, 1.basım, Ankara: Siyasal Yayınevi. KELLNER, D. (2001). “Popüler Kültür ve Postmodern Kimliklerin İnşası”, Doğu Batı, yıl:4, sayı: 15, s.187-219. MEKEMSON, C. GLANTZ, S.A. (2002). “How The Tobacco Industry Built Its Relationship With Hollywood”, Tobacco Control, Volume 11, 81- 91. MUTLU, E. (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, 1. Basım, Ankara, Ütopya Yayınevi. NEVEL, J. SALMON, C.T., CHANG, S. (2006). “The Hidden History of Product Placement”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, Volume 50 (4), 575-594. SARGENT, J.D. TICKLE, J.J. BEACH, M. L. DALTON, M. A. HEATHERTON, T.F. AHRENS, M.B. (2001). “Brand Appearances in Contemporary Cinema Films and Contribution to Global Marketing of Cigarettes”, The Lancet, Volume:357, 29-32.
  • STOREY, J. (2000). Popüler Kültür Çalışmaları: Kuramlar ve Metotlar, 1. basım, İstanbul: Babil yayınevi. TIĞLI, M. (2004). Bir Aktör Olarak Markalar, 1. basım, İstanbul: Türkmen Yayınevi. WALTON, A. (2010). “The Evolution of Product Placement in Film”, The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, Vol. 1, No. 1, 70-85. YAYLAGÜL, L. (2008). “Frankfurt Okulu’nda “Kültür Endüstrileri” ve “Kitle Kültürü” Yaklaşımı”, Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji, Levent Yaylagül, Nilüfer Korkmaz (Der.), 1. basım, Ankara: Dipnot Yayınevi. YOLCU, E. (2005). “Sigara Markalarının Ürün Yerleştirme Bağlamında Türk Filmlerinde Gösterimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, sayı: 23, 335-339. ZEREN, D. PAYLAR, Ö. Z. (2014). Ürün Yerleştirme. Milenyum İtibariyle Türk Sinemasındaki Durum, 1. basım, Adana: Karahan Yayınevi. TURNER, M. “Ads Nauseum- Silver Screen Sells Products” (Çevrimiçi) www.nypost.com, 08 Nisan 2015.
Yıl 2016, Cilt: 40 Sayı: 2, 79 - 103, 15.12.2016

Öz

Kaynakça

  • AL-KADI, T. (2013). “Product Placement: A Booming Industry in Search of Appropriate Regulation”, Journal of Marketing Research & Case Studies, Volume: 2013, 1-13. ALEMDAR, K. ERDOĞAN, İ. (1994). Popüler Kültür ve İletişim, 1. basım, Ankara: Ümit Yayınevi. ATEŞALP TÜZÜN, S.TAŞDEMİR, B. (2014). “Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik İle İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği”, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, Sayı: 21, 51-78. AVŞAR, Z. ELDEN, M. ÇAYDERE, O. BAKIR, U. (2011). Reklam ve Hukuksal Düzenlemeleri, 3. basım, İstanbul: Geçit Yayınevi. AYDOĞAN, F. (2004). Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar, 1. basım, İstanbul: Mediacat Yayınevi. BABACAN, M. (2012). Nedir Bu Reklam?, 2. basım, İstanbul: Beta Yayınevi. DAĞTAŞ, B. DAĞTAŞ, E. ( 2009) “Tüketim Kültürü, Yaşam Tarzları, Boş Zamanlar ve Medya Üzerine Bir Literatür Taraması”, Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları, (Der.) Banu Dağtaş, Erdal Dağtaş, 1. Basım, Ankara: Ütopya Yayınevi, s.27-75. DEREN, S. (2008). “Popüler Kültür ve Siyaset”, Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji, Levent Yaylagül, Nilüfer Korkmaz (Der.), 1. basım, Ankara: Dipnot yayınevi. FEATHERSTONE, M. (1996). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, 1. basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınevi. FISK, J. (2012). Popüler Kültürü Anlamak, Çev. Süleyman İrvan, 1. basım, İstanbul: Parşomen Yayınevi. GÖNENÇ, Ö. (2002). “Kitle Kültürü ve Kitle İletişimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, sayı: 13, s.129-138. GÜNGÖR, N. (2011). İletişim: Kuramlar, Yaklaşımlar, 1.basım, Ankara: Siyasal Yayınevi. KELLNER, D. (2001). “Popüler Kültür ve Postmodern Kimliklerin İnşası”, Doğu Batı, yıl:4, sayı: 15, s.187-219. MEKEMSON, C. GLANTZ, S.A. (2002). “How The Tobacco Industry Built Its Relationship With Hollywood”, Tobacco Control, Volume 11, 81- 91. MUTLU, E. (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, 1. Basım, Ankara, Ütopya Yayınevi. NEVEL, J. SALMON, C.T., CHANG, S. (2006). “The Hidden History of Product Placement”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, Volume 50 (4), 575-594. SARGENT, J.D. TICKLE, J.J. BEACH, M. L. DALTON, M. A. HEATHERTON, T.F. AHRENS, M.B. (2001). “Brand Appearances in Contemporary Cinema Films and Contribution to Global Marketing of Cigarettes”, The Lancet, Volume:357, 29-32.
  • STOREY, J. (2000). Popüler Kültür Çalışmaları: Kuramlar ve Metotlar, 1. basım, İstanbul: Babil yayınevi. TIĞLI, M. (2004). Bir Aktör Olarak Markalar, 1. basım, İstanbul: Türkmen Yayınevi. WALTON, A. (2010). “The Evolution of Product Placement in Film”, The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, Vol. 1, No. 1, 70-85. YAYLAGÜL, L. (2008). “Frankfurt Okulu’nda “Kültür Endüstrileri” ve “Kitle Kültürü” Yaklaşımı”, Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji, Levent Yaylagül, Nilüfer Korkmaz (Der.), 1. basım, Ankara: Dipnot Yayınevi. YOLCU, E. (2005). “Sigara Markalarının Ürün Yerleştirme Bağlamında Türk Filmlerinde Gösterimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, sayı: 23, 335-339. ZEREN, D. PAYLAR, Ö. Z. (2014). Ürün Yerleştirme. Milenyum İtibariyle Türk Sinemasındaki Durum, 1. basım, Adana: Karahan Yayınevi. TURNER, M. “Ads Nauseum- Silver Screen Sells Products” (Çevrimiçi) www.nypost.com, 08 Nisan 2015.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Articles
Yazarlar

Gülşah Sarı

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Cilt: 40 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sarı, G. (2016). Popüler Türk Sineması’nda Ürün Yerleştirme: Tütün ve Tütün Mamulleri Kullanımı. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 40(2), 79-103.