Bu çalışmanın amacı, Ankara'da bulunan üniversitelerden birinde yürütülen bir projede kullanılan "yazma" tekniği ile ilgili ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının görüşlerini incelemektir. Bunun için 6 tane matematik aday öğretmenin katıldığı 4 oturum düzenlenmiştir. Oturumlarda matematik problemleri çözme ile birlikte dört farklı yazma tekniği kullanılmıştır. Tüm oturumların sonunda katılımcılardan yazma tekniği ile ilgili bir kompozisyon yazmaları istenmiştir. Veriler, süreç boyunca kayıt edilen video görüntüleri ve kompozisyon ile toplanmıştır. Bulgulardan bazıları, bu tekniğin öğretmen adaylarının kendilerini tanımalarına yardım ettiğini, öğretmenlerin bir öğretim aracı ve değerlendirme aracı olarak bu tekniği kullanabileceği yönündedir.
Anahtar Kelimeler: problem çözme, yazma tekniği, öğretmen adayları
The Views of Preservice Secondary Mathematics Teachers about Use of "Writing" Technique
The aim of this study is to investigate the views of preservice secondary mathematics teachers about the "writing" technique which was used in a project conducted at one of university in Ankara. In order to reach this aim, six prospective mathematics teachers were attended to four sessions in which four different writing techniques were used with mathematical problem solving. After all sessions, it was asked them to write a composition on writing technique. Data was obtained from video tape anDthe composition. Some of the findings revealed that this technique helped preservice teachers to recognize themselves and were used by teachers as an instruction tool, and an assessment tool.
Keywords: problem solving, writing techniques, preservice teachers
Bu çalışmanın amacı, Ankara’da bulunan üniversitelerden birinde yürütülen bir projede kullanılan “yazma” tekniği ile ilgili ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının görüşlerini incelemektir. Bunun için 6 tane matematik aday öğretmenin katıldığı 4 oturum düzenlenmiştir. Oturumlarda matematik problemleri çözme ile birlikte dört farklı yazma tekniği kullanılmıştır. Tüm oturumların sonunda katılımcılardan yazma tekniği ile ilgili bir kompozisyon yazmaları istenmiştir. Veriler, süreç boyunca kayıt edilen video görüntüleri ve kompozisyon ile toplanmıştır. Bulgulardan bazıları, bu tekniğin öğretmen adaylarının kendilerini tanımalarına yardım ettiğini, öğretmenlerin bir öğretim aracı ve değerlendirme aracı olarak bu tekniği kullanabileceği yönündedir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010Cilt: 34 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.