The aim of this study was to analyze the relationship between the social sensitivity and empathy levels of the students studying at Bayburt University Vocational School of Justice. The effect of some sociodemographic factors such as gender, class, department of education on social sensitivity was also analyzed in the study. In accordance with the purpose of the research, the relational survey model was used. 254 students who volunteered to fill out the questionnaire constituted the sample of the research. 118 (46.5%) male and 136 (53.5%) female students studying in different departments at Bayburt University Vocational School of Justice (Justice, social security, office services and administrative assistant, prison and security department) participated in the research. Toronto Empathy Scale and Social Sensitivity Scale were used to collect data. According to the findings, students have high level of empathy and social sensitivity. While gender and education do not affect social sensitivity, social sensitivity increases as the class level increases. There is a positive relationship between empathy and social sensitivity, and empathy. Hence it can be concluded that as the level of empathy increases, social sensitivity also increases
Empati toplumsal duyarlılık sosyodemografik özellikler Empathy Social sensitivity Sociodemographic factors
Empati toplumsal duyarlılık sosyodemografik özellikler Empathy Social sensitivity Sociodemographic factors
Empati toplumsal duyarlılık sosyodemografik özellikler Empathy Social sensitivity Sociodemographic factors
Bu çalışmada Bayburt Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin toplumsal duyarlılık ve empati düzeyleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışmada cinsiyet, sınıf, eğitim görülen bölüm gibi bazı sosyodemografik faktörlerin toplumsal duyarlılığa etkisi de ortaya konulmaktadır. Araştırmanın amacına uygun olacak şekilde araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Anketi doldurmaya gönüllü 254 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmaya Bayburt Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulunda farklı bölümlerde okuyan (Adalet, sosyal güvenlik, büro hizmetleri ve yönetici asistanlığı, ceza infaz ve güvenlik bölümü) 118 (%46,5), erkek 136 (%53,5) kadın öğrenci katılmıştır. Verilerin toplanmasında Toronto Empati Ölçeği ve Toplumsal Duyarlılık Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 25.0 paket programı kullanılmış olup analizlerde frekans, yüzdelikler, ortalama ve standart sapmalar ile hiyerarşik regresyon analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin empati ve toplumsal duyarlılık düzeyleri yüksektir. Cinsiyet ve eğitim görülen bölüm toplumsal duyarlılığı etkilemezken, sınıf düzeyi arttıkça toplumsal duyarlılık artmaktadır. Empati ve toplumsal duyarlılık arasında pozitif yönlü bir ilişki vardır. Buradan empati düzeyi yükseldikçe toplumsal duyarlılığın yükseldiği sonucuna ulaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 47 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.