Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM TEORİSİ VE PRATİĞİNDE ANTROPOLOJİK İÇGÖRÜLER

Yıl 2024, Cilt: 48 Sayı: 1, 105 - 114, 29.06.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı eğitim teorisi ve pratiği içinde antropolojik bakış açılarının nasıl kullanılabileceğini ele almaktır. Bu makale, antropolojinin eğitimde nasıl bir rol oynayabileceğini, öğrenme süreçlerini nasıl etkileyebileceğini ve eğitimcilere nasıl yeni perspektifler sunabileceğini tartışmayı amaçlamaktadır.
Çalışmada antropolojinin eğitim alanındaki önemine değinilerek genel bir giriş yapılacaktır. Daha sonra, antropolojinin eğitim teorisi ve pratiği üzerindeki etkileri örneklerle desteklenerek açıklanacaktır. Örneğin, kültürel farklılıkların eğitimde nasıl ele alınabileceğini veya antropolojinin öğrencilerin kimlik oluşturma süreçlerine nasıl katkı sağlayabileceğini ele alınacaktır. Son olarak, antropolojik iç görülerin eğitimde nasıl daha fazla kullanılabileceğine dair önerilerde bulunulacaktır.
Çalışmada, antropolojinin eğitim alanına getirdiği yeni bakış açılarını ve bu bakış açılarının eğitim pratiğinde nasıl uygulanabileceğini vurgulamak ve bu şekilde, antropolojinin eğitimdeki öneminin daha iyi anlaşılması hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Ahmed, A. (2015). Social justice education in Toronto schools: Enhancing student awareness. Journal of Educational Policy, 30(2), 123-145. https://doi.org/10.1080/02680939.2015.1007123
  • Akgül, U. (2013). Uygulamalı antropolojinin gelişimine genel bir bakış. Dergipark. https://doi.org/10.1501/antro_0000000030
  • Akın, G. (2004). Ergonomic problems in primary education. Antropoloji. https://doi.org/10.1501/antro_0000000282
  • Aydın, A., & Uysal, Ş. (2014). The problem of teacher quality: A philosophical perspective. FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi. https://dergipark.org.tr/tr/pub/flsf/issue/27287/287406
  • Banks, J. A., & Banks, C. A. M. (2019). Multicultural education: Issues and perspectives. John Wiley & Sons.
  • Battiste, M. (2002). Indigenous knowledge and pedagogy in First Nations education: A literature review with recommendations. Indian and Northern Affairs Canada.
  • Bennett, C. (2001). Genres of research in multicultural education. Review of Educational Research, 71(2), 171-217.
  • Ertugruloglu, O., & Gülcan, N. Y. (2024). The impact of culture on the education system. International e-Journal of Educational Studies. https://doi.org/10.31458/iejes.1436091
  • Gay, G. (2010). Culturally responsive teaching: Theory, research, and practice. Teachers College Press.
  • Ghosh, R. (2010). Multicultural policy and practice: A case study of a Canadian school board. International Journal of Multicultural Education, 12(1), 1-16.
  • Ghosh, R. (2016). Redefining multicultural education. Canadian Scholars’ Press.
  • Gillborn, D. (2008). Racism and education: Coincidence or conspiracy?. Routledge.
  • Gonzalez, M. (2013). Integrating Latin American history in California classrooms. Educational Review, 65(4),482-499. https://doi.org/10.1080/00131911.2013.822044
  • Gundara, J. S. (2014). Interculturalism, education and inclusion. Sage Publications.
  • Hämäläinen, J. (2012). Social pedagogy in Finland. International Journal of Social Pedagogy, 1(1), 38-54.
  • Harrison, N., & Greenfield, M. (2011). Relationship to place: Positioning Aboriginal knowledge and perspectives in classroom pedagogies. Critical Studies in Education, 52(1), 65-76.
  • Johnson, H. (2018). Using cultural role play to enhance empathy in students. International Journal of Educational Research,87,1-10. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2017.09.002
  • Karacabey, M. F., Ozdere, M., & Bozkus, K. (2019). The attitudes of teachers towards multicultural education. European Journal of Educational Research. https://doi.org/10.12973/eu-jer.8.1.383
  • Kazar, G., & Çopanoğlu, R. (2019). Eğitimdeki eşitsizliğin değerlendirilmesi. Journal of University Research. https://doi.org/10.32329/uad.550541
  • Kartal, G., & Güven, D. (2015). Okulöncesi eğitimde bilgisayarın yeri ve rolü. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bouned/issue/27672/290220
  • Lahdenperä, P. (2004). Intercultural education in Finland: State of the art. National Agency for Education. Mansouri, F., & Jenkins, L. (2010). Multicultural education in Australia: Benefits and challenges. Cambridge University Press.
  • Murray, S. (2016). The impact of multicultural literature on critical thinking in London schools. Reading Research Quarterly, 51(4), 465-487. https://doi.org/10.1002/rrq.152
  • Nakata, M. (2007). Disciplining the savages: Savaging the disciplines. Aboriginal Studies Press.
  • Rodriguez, R. (2014). Heritage projects in New York schools: Fostering tolerance and understanding. Urban Education,49(3),317-335. https://doi.org/10.1177/0042085913501895
  • Santoro, N. (2009). Teaching in culturally diverse contexts: What knowledge about 'self' and 'others' do teachers need? Journal of Education for Teaching, 35(1), 33-45. https://doi.org/10.1080/02607470802587111
  • Smith, L. T. (2009). Decolonizing methodologies: Research and indigenous peoples. University of Otago Press.
  • Sönmez, V. (2002). Eğitim felsefesi. Anı Yayıncılık.
  • Valenzuela, A. (1999). Subtractive schooling: U.S.-Mexican youth and the politics of caring. State University of New York Press.
  • Van der Zee, K. I., & Van Oudenhoven, J. P. (2013). Culture and education. In D. F. Keefe (Ed.), Handbook of intercultural competence (pp. 200-214). Academic Press.
  • Yamamoto, Y. (2018). Cultural sensitivity and academic achievement in Japan. Journal of Educational Research and Practice, 22(3), 45-59.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Articles
Yazarlar

Dinemis Handan Yurtdakal Gönülal 0000-0002-8451-5102

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 29 Nisan 2024
Kabul Tarihi 28 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024Cilt: 48 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yurtdakal Gönülal, D. H. (2024). EĞİTİM TEORİSİ VE PRATİĞİNDE ANTROPOLOJİK İÇGÖRÜLER. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 48(1), 105-114.