Bu makale kontrol kavramı ve sağlık hizmetlerinde kontrol üzerine kavramsal bilgi sunmayı amaçlamaktadır. Kontrol işlevi, yönetimsel faaliyetlerin önemli bir yanını oluşturmaktadır. Yönetimin beş temel fonksiyonundan biri olan kontrol işlevi ile işletmeler performanslarını belirleyebilmekte, faaliyetlerinin yasa ve yönetmeliklere uygunluğunu tespit edebilmekte ve ayrıca çeşitli düzeltici önlemler alabilmektedirler. Sağlık hizmetlerinde amaç ve hedeflere uygun faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, yürütülen faaliyetlerin değerlendirilmesi ve bu kapsamda gerekli önlemlerin alınabilmesi açısından kontrol işlevinin etkili bir şekilde yürütülmesi gerekmektedir. Sağlık hizmetlerinde yaşanabilecek herhangi bir aksaklık veya hatanın bedeli kimi zaman ölümlere kadar gidebilen istenmeyen sonuçlar doğuracağından, her bir işlem ve sürecin denetlenmesinin önemi büyüktür. Kontrol işlevi sayesinde işletmeler hem hesap verilebilirlik ilkesi çerçevesince hareket edebilmekte, hem de kendilerini geliştirmek için fırsat yaratabilmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 45 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.