Sağlam bir değerlendirme sisteminin oluşturulması, sürecin hayati bir bileşeni olarak, dil öğrenimini geliştirmek için kritik öneme sahiptir ve bu durumun yazma öğretimiyle ilgisi de bir istisna değildir. Bu bağlamda, yazma değerlendirmesi çerçevesinde ortaya çıkan çok sayıda unsura dikkat çekilmiştir; bunlardan biri şüphesiz öğretmenlerdir. Öğretmenler, aktivite tasarımı, sınav uygulanması, değerlendirilmesi, not verilmesi ve geri bildirim oluşturulması da dahil olmak üzere çeşitli roller üstlenerek mekanizmanın önemli bir paydaşı olarak değerlendirme sürecini yönetmektedir (Weigle, 2007: 195). Buna bağlı olarak, öğretmenlerin bilgileri, kavramsal inançları ve mevcut uygulamalarından oluşan üç-parçalı bir yapı ile sürdürülen, yazma değerlendirme okuryazarlığı (Crusan, Plakans, & Gebril, 2016: 43), bu karmaşık sistemi yönlendirmede etkin bir role sahiptir. Ancak, yazma değerlendirmesi özelinde, öğretmenlerin okuryazarlığını ele alan mevcut araştırmalar sayıca yetersizdir. Bu sebeple, bu inceleme çalışması öncelikle teorideki temel ilkeler ışığında öğretmenlerin yazma değerlendirme okuryazarlığının temelini oluşturan ögeleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışma, yazma eğitimine katkıda bulunmak ve gelecek araştırmalara yön vermek amacıyla, ilgili alan-yazının genel bir resmini ortaya koyarak bu anlamda yapılan mevcut araştırmaların temel bulgularını kısa ve öz bir şekilde özetlemeyi amaçlamaktadır.
değerlendirme biçimlendirici değerlendirme okuryazarlık özetleyici değerlendirme yazma
The formation of a sound assessment system is critical for enhancing language learning as a vital constituent of the process and its relevance to the writing instruction is not the exception, as well. In this vein, a number of elements manifesting in the writing evaluation framework have been noted, one of which is undoubtedly teachers. They navigate the assessment procedure as an important stakeholder of the mechanism by assuming various roles, including task designing, test administrating, evaluating, grading, and feedback-providing (Weigle, 2007: 195). Correspondingly, the writing assessment literacy of teachers, maintained by the three-structure schemata, composed of their core knowledge, conceptual beliefs, and current implementations (Crusan, Plakans, & Gebril, 2016: 43), has a salient role in directing this complex system. However, the existing research, which addresses teachers’ literacy in the writing assessment specificity, is insufficient in number. To this end, this review study is primarily intended for mapping out the underlying components of teachers’ literacy for writing evaluation, in light of the fundamental principles in theory. Additionally, this study aims to succinctly summarize the main findings of the previous studies conducted in this sense by demonstrating an overall picture of the relevant literature with a purpose of contributing to the writing pedagogy and giving directions to the future research.
assessment formative assessment literacy summative assessment writing
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Sosyolojisi, Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 47 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.