Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MONA HATOUM'UN TRAVMATİK NESNELERİ

Yıl 2024, Cilt: 48 Sayı: 1, 35 - 40, 29.06.2024

Öz

Postmodern dönemle birlikte kimlik ve belleğe ilişkin politik içerikli temalar sanat pratiklerinin konusu olmuştur. Ötekileştirilmiş ya da dışlanmış kimlikler bu dönemde insani ve kültürel varoluşlarının izini sürmüştür. Postmodernizm, yerel anlatıların ya da kimliklerin politik bir duruşla ifade edilmesinin önünü açarak modern dönemin homojen kimlik anlatısını dışarda bırakmıştır. Postmodernizm, modernizmin aynılaştırıcı dili yerine mikro kültürleri ve çoğulculuğu esas alan çoklu anlam katmanlarına olanak tanımıştır. 1960’lardan sonra ırk, cinsiyet, inanç gibi kavramlar sanat pratikleri bağlamında alternatif deneyimlerle görünürlük kazanmıştır. Sanatçılar bazen kendi kültürlerine dair nesneler kullanarak bazen de kendi bedenlerini kullanarak kimliğine ilişkin kaygılarını ve sorunlarını eleştirel bir dille ifade etmenin yolunu aramışlardır. Bu çalışmanın konusu olan sanatçı Mona Hatoum Filistinli bir ailenin çocuğu olarak bellek ve kimlik üzerine bir dizi performans ve enstalasyon (yerleştirme) çalışmaları yaparak belleğini güncel alana taşımıştır.

Kaynakça

  • Agsa. Mona Hatoum, Traffic, Erişim Tarihi: 25.01.2024, https://www.agsa.sa.gov.au/collection-publications/collection/works/traffic/23552/
  • Alloujami, Y. (2022). The Intericonic Objects of Mona Hatoum: Our Modernity that Remains ,Art in Translation, UK Limited, trading as Taylor & Francis Group,Volume 14, Issue 3,
  • Art Basel. Over My Dead Body, Mona Hatoum, Erişim Tarihi: 12.12.2023 https://www.artbasel.com/catalog/artwork/53689/Mona-Hatoum-Over-My-Dead-Body
  • Artsy. Mona Hatoum, Erişim Tarihi: 13.12.2023, https://www.artsy.net/artwork/mona-hatoum-keffieh
  • Cameron, D. (1993). Openings: Mona Hatoum, 1993. Erişim Tarihi: 26.01.2024 https://www.artforum.com/features/openings-mona-hatoum-205104/
  • Cdn Magasine. (2022). Mona Hatoum Revisit, Erişim Tarihi: 13.12.2023, https://cdn.magasin3.com/uploads/2022/02/m3_katalog_105x148mm_mh_p6_eng.pdf
  • Lionis, C. (2014). A Past Not Yet Passed: Postmemory in the Work of Mona Hatoum, Social Text, Issue:2, Volume:32, 2014. Erişim Tarihi: 28.05.2024 https://www.sholetteseminars.com/wp-content/uploads/2014/09/PostmemoryandMonaHatoum.pdf
  • Malmsten, O.K. (2022). Mona Hatoum, Revisit, Erişim Tarihi:25.01.2024, https://cdn.magasin3.com/uploads/2022/02/m3_katalog_105x148mm_mh_p6_eng.pdf
  • Sbitti, R. (2018). Mona Hatoum: Home and Identity, from Figure to Frame and from Frame to Figure, Erişim Tarihi: 29.01.2024 https://www.manjm.org/blog/2018/2/18/mona-hatoum-home-and-identity-from-figure-to-frame-and-from-frame-to-figure
  • Timpano, N,J. Mona Hatoum, 2016. Erişim Tarihi:20.12.2023 http://www.caareviews.org/reviews/2965
  • Verrev, (2015). 23_Mona Hatoum-Present tense_02, Erişim Tarihi:25.01.2024, https://verrev.org/2015/04/11/mona-hatoum-fundacion-proa/23_mona-hatoum-present-tense_02-2/ Waqasfarid. Mona Hatoum, Erişim Rarihi:14.12.2023, https://waqasfarid.com/portfolio/mona-hatoum Zamyn, Mona Hatoum, Suspended, Erişim Tarihi:25.01.2024, https://www.zamyn.org/current/mona-hatoum2.html
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat Sosyolojisi
Bölüm Articles
Yazarlar

Bülent Bulduk 0000-0003-0381-2971

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 26 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024Cilt: 48 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bulduk, B. (2024). MONA HATOUM’UN TRAVMATİK NESNELERİ. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 48(1), 35-40.