Boşanma oranlarında artış ve evlilik oranlarında düşüş, gelişmiş ülkeler başta olmak üzere bir çok ülkede dikkati çekmektedir. Türkiye'de de benzer durumun yaşandığı görülmektedir. Evlilik öncesi eğitim bu konuda bir çözüm yolu olarak öne çıkmaktadır. Evlilik öncesi eğitimlerin faydalı olduğu yönünde genel bir bakış açısı görülmekle birlikte, bu eğitimlerin katılımcılara yönelik faydasının maksimum düzeyde olması için eğitim konularının bilimsel olarak ortaya konulması önemlidir. Makalenin başlangıcında Türkiye’de ve Avrupa Birliği ülkelerinde evlenme ve boşanma verileri belirtilmiş, evlilik öncesi eğitimin gerekliliği tartışılmış, bu eğitimlerde yer alan/alması gereken konulara ilişkin yurt içi ve yurt dışı literatür genel kapsamıyla belirtilmiştir. Yurt içinde yapılan bilimsel araştırmalarda ortaya çıkan eğitim konularının analizi yapılmış ve yurt dışında yapılan çalışmalarla ortak yönleri değerlendirilmiştir. Etkili iletişim becerisi, cinsel sağlık, kök aile ilişkileri, evlilikten beklentiler, ailede bütçe yönetimi, sorun/çatışma çözme becerileri, evlilikte rol ve sorumluluklar, çocuk yetiştirme gibi konular yurt içinde yapılan araştırmalarda yer aldığı gibi yurt dışında yapılan araştırma bulgularında da öne çıkmaktadır. Eş seçimi, aile hukuku, aile yaşam döngüsü ve ailede karar alma süreci konularının ise yurt içindeki çalışmalarda yer aldığı belirlenmiştir. Evlilik öncesi eğitim konularının, hedef kitlenin gereksinimleri gözetilerek belirlenmesi, eğitimlerin etkisini artıracak ve yaygınlaşmasına katkısı olacaktır.
The increase in divorce rates and the decrease in marriage rates attract attention in many countries, especially in developed countries. It is seen that a similar situation occurs in Türkiye. Premarital education stands out as a solution to this issue. Although there is a general perspective that premarital education is beneficial, training issues need to be revealed scientifically in order to maximize the benefit of these trainings for the participants. At the beginning of the article, marriage and divorce data in Türkiye and European Union countries are stated, the necessity of premarital education is discussed and the general scope of domestic and international literature on the subjects that are/should be included in these trainings is stated. Educational issues arising from scientific research conducted domestically were analyzed and their common aspects with studies conducted abroad were evaluated. Issues such as effective communication skills, sexual health, relations with the family of origin, expectations from marriage, budget management in the family, problem/conflict solving skills, roles and responsibilities in marriage and child rearing are featured in research conducted in Türkiye as well as in research findings abroad. It has been determined that the subjects of spouse selection, family law, family life cycle and decision-making process in the family are included in the studies in the country. Determining premarital education topics by taking into consideration the needs of the target group will increase the impact of the training and contribute to its dissemination.
Family, Premarital Education, Communication, Problem Solving Skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 48 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.